Slapen


Een derde van ons leven vullen we met slapen. Genoeg en goed slapen is belangrijk voor ons geheugen, energiepeil en psychologisch welzijn. Maar hoe lang slapen is genoeg? De slaapbehoefte varieert sterk van persoon tot persoon. Er wordt meestal een maatstaf aangehouden van gemiddeld acht uur slaap per nacht. Dit gaat op voor tweederde deel van de bevolking. Van de gezonde volwassenen, slaapt één op de vijf minder dan zes uur per nacht, de kortslapers. Negen op de tien mensen zijn langslapers en slapen negen uur of meer.

Ons slaapritme wordt bepaald door licht en donker. Als we dit slaapritme negeren en bijvoorbeeld te weinig of op een ongebruikelijk tijdstip slapen, dan kan het lichaam zich herstellen door de volgende nachten dieper te slapen. Slapen is dus erg belangrijk voor het dagelijks functioneren. Wanneer we een nacht niet lekker slapen merken we dit direct; we hebben moeite om ons te concentreren en zijn vermoeid.

Voor volwassenen

Slaapopwekkend: Melatonine Original, lees meer.

Geleidelijke afgifte voor een natuurlijke,  gezonde slaap: Melatonine Time Release, lees meer.

Extra sterke slaapformule, ondersteunt het slaap-waakritme, lees meer.

Extra sterke slaapformule, ontspant de geest en ondersteunt de lichaamseigen aanmaak serotonine en melatonine: Power Sleep, lees meer.

Voor kinderen

Rustgevend en bevordert een gezonde slaap: Junior Rust- en Slaapsiroop, lees meer.

Tips en adviezen voor een goede en gezonde nachtrust

–  Houd regelmatige bedtijden aan.
–  Zorg voor een frisse, opgeruimde en rustgevende slaapkamer.
–  Ga pas naar bed wanneer u zich slaperig voelt.
–  Vermijd tv kijken in bed.
–  Vermijd roken in de slaapkamer.
–  Zorg voor een goed matras en een goed hoofdkussen.
–  Een dutje ’s avonds is sterk af te raden, een kort dutje (maximaal 30 minuten) overdag is geen probleem als het uw slaap ’s nachts niet beïnvloedt.
–  Beperk alcohol tot één of twee glazen verspreid over de avond.
–  Begin de dag met voldoende licht en beweeg regelmatig overdag.
–  Vermijd het gebruik van cafeïne (koffie, cola en thee) voor het slapen gaan
–  Neem Sleepzz Melatonine tabletjes 1-2 uur voor het slapen gaan in.

Houd regelmatige bedtijden aan.
– Zorg voor een frisse, opgeruimde en rustgevende slaapkamer.
– Ga pas naar bed wanneer u zich slaperig voelt.
– Vermijd tv kijken in bed.
– Vermijd roken in de slaapkamer.
– Zorg voor een goed matras en een goed hoofdkussen.
– Een dutje ’s avonds is sterk af te raden, een kort dutje (maximaal 30 minuten) overdag is geen probleem als het uw slaap ’s nachts niet beïnvloedt.
– Beperk alcohol tot één of twee glazen verspreid over de avond.
– Begin de dag met voldoende licht en beweeg regelmatig overdag.
– Vermijd het gebruik van cafeïne (koffie, cola en thee) voor het slapen gaan.
– Neem Sleepzz Melatonine tabletjes 1-2 uur voor het slapen gaan in.